Activiteiten

Jaarlijks organiseert Submarine veel duikactiviteiten en evenementen. Denk hierbij aan clubduiken in Nederland (Zeeland), België (Ardennen of elders), wrakduiken op de Noordzee en culinaire evenementen.

DAN herhaling Instructeurs

Afgelopen maart was het wederom zo ver dat alle instructeurs van DV Submarine de 2-jaarlijkse bijscholing van DAN hebben gevolgd. Na 3 mooie gevulde avonden met zowel de nodige theorie als praktijk sessies heeft iedereen zijn kennis en skills weer kunnen bijspijkeren voor de onderdelen O2-provider, Advanced O2 provider, First Aid provider (AED) en BLS (Basic Life Support).
Het was ontzettend leuk en leerzaam om met alle instructeurs deze update te volgen en samen de diverse scenario’s te doorlopen. Bijzonder is ook dat wij als vereniging dit in huis kunnen organiseren!

Hemelvaart Duikweekend 2018

Afgelopen hemelvaart was het wederom tijd voor ons jaarlijkse duikweekend in Zeeland. Dit keer was gekozen om uit te wijken naar Wolphaartsdijk om zodoende ook wat andere duikstekken aan te kunnen doen. Een aantal leden besloot om al vanaf woensdag met de familie intrek te nemen op het verenigingsveld van de camping. Dit lag perfect gesitueerd op de camping met alle faciliteiten op steenworp afstand.Donderdag, vrijdag en zaterdag werden diverse duikstekken aangedaan waarvan een enkele met wisselend succes….. Zo vroegen Erik, Camiel en Joeri zich af waarom het op een niet nader te noemen stek zo rustig was rond de kentering….nou dat is ontdekt maar het plezier en de gezelligheid waren er niet minder om gelukkig. De andere duiken waren gelukkig wel succesvol al speelde de algenbloei al wel aardig op waardoor het zicht vaak wat beperkter was.Vrijdag avond werd uiteraard tijd ingeruimd voor de traditionele BBQ met de nodige Belgische bieren. Een aantal leden was met aanhang​​ zelfs speciaal afgereisd om hieraan deel te kunnen nemen!! De evenementen commissie heeft wederom laten zien dat zei hun vak verstaan, wij kijken alweer uit naar het volgende evenement!!!

Hemelvaart Duikweekend 2017

Afgelopen Hemelvaart trokken we massaal naar Camping de Grevelingen om er een zonnig duikweekend van te maken. Bieren en barbecues mochten uiteraard niet ontbreken.

TODI – Beringen (B) – 28 januari 2018

Met drie auto’s en 11 duikers gaan we indoor-duiken in een “aquarium” in een omgebouwde steenkoolmijn in Beringen. Carla en Olga gaan als toeschouwers mee. Een ronde kom water met een doorsnede van 25 meter en een diepte van 15 meter die ‘versierd’ is met (auto)wrakken, boomstronken en enkele plateaus. Daartussen zwemmen verscheidene soorten vis. Maar met een uurtje duiken heb je het wel gezien. Bij terugkeer naar huis is de groep door miscommunicatie in 2 partijen onderweg nog een hapje!!! gaan eten.

Dive4Life – Siegburg (D) – 4 maart 2018

Met een groepje van 4 personen een dag in-door gaan freediven in dive4life in Siegburg, Duitsland. 20 meter diep met 3 miljoen liter helder water een bijzondere gebeurtenis voor de freedivers.

Hemelvaart duikweekend – Zeeland (NL) – 10 t/m 13 mei 2018

Zonovergoten, een geweldige harmonieuze sfeer, groot familiegebeuren en ook nog wat duikjes maken.  Zo kun je het jaarlijkse kampeerweekend wel omschrijven. Voor ieder wat wils en voor iedereen leuk. We hebben inmiddels een ‘vaste’  groep kampeerders waarvan de kinderen elkaar ook kennen en eveneens uitkijken naar dit jaarlijkse evenement. Daarnaast zijn er toch elk jaar weer enkele duikers die komen meeduiken en/of soms blijven overnachten. Totaal goed voor 9 leden van de club.

Afsluitingsduik en BBQ – Weijckermeer (NL) – 26 juni 2018

Een van de succesvolste activiteiten van het afgelopen jaar. We hebben een lange en vooral warme zomer en de zomervakantie valt laat….. volop tijd om op de dinsdagavond in het wijckermeer te gaan zwemmen/trainen. Des te meer motivatie als daarna een heerlijke BBQ wordt aangeboden. Met 20 aanwezigen een leuke avond.